Turinys
|
|
Švento Kazimiero Parapija
MALDOS IR VIEŠPATIES GARBINIMO TARNYSTĖS ŽINIARAŠTIS
Šv. Kazimiero parapija
2019
m.
balandis
Visagalis Dieve, meldžiam Tave,
kad Šv. Kazimiero užtarimu, Tau tarnautume šventai ir teisingai. |
|
PRAŠOME JŪSŲ MALDŲ UŽ SEKANČIAS INTENCIJAS:
-
Melskimės už karo zonoje dirbančius
medikus ir humanitarinės pagalbos darbuotojus, kurie rizikuoja savo gyvybe,
kad išgelbėtų kitus.
(popiežiškoji balandžio mėnesio intencija)
-
Kad priėmusieji krikštą Velykų metu vis augtų tikėjime ir būtų drąsūs
Evangelijos liudytojai.
-
Kad Velykų įvykis giliai pakeistų
mūsų gyvenimus, atnaujindamas mūsų šeimas ir suteikdamas mums
reikiamas malones.
-
Kad priimtumėme malonę ištikimai įgyvendinti katalikų tikėjimą, ypač
išliekant ištikimais sekmadienio Mišių lankyme ir sakramentų priėmime.
-
Kad prisikėlusis iš numirusių Kristus
laimintų mūsų kraštą ir išlaisvintų mus iš baimės ir melo.
-
Kad Dievas laimintų kun. Bacevičių ir Pastoracinę ir Finansų Tarybas,
jiems siekiant užtikrinti Šv. Kazimiero parapijos ateitį.
-
Kad visi parapijiečiai suprastų jų atsakomybę užtikrinti Šv. Kazimiero
parapijos ateitį teikiant finansinę paramą, remiant lėšų telkimą,
įsijungiant į parapijos veiklą, dalinantis įdėjomis ir, visų svarbiausia,
meldžiantis.
-
Kad mūsų valdžios vadovai turėtų išminties saugoti Dievo duotas laisves,
ir kad mes turėtume drąsos juos remti jų darbuose.
-
Kad Kristaus Prisikėlimo galybė paliestų vargšų, ligonių, bedarbių,
benamių, patekusių į finansinius sunkumus ir kovojančių su narkomanija,
gyvenimus.
-
Kad visi, kurie meldžiasi, būtų užtikrinti maldos galia.
KAS NAUJO
ŠV. KAZIMIERO PARAPIJOJE?
-
balandžio 1d. – Parapijų
telkinio Mišios St. Mary parapijoje, 7:00v.v.
-
balandžio 5d. – Pirmojo
mėnesio penktadienio Eucharistijos garbinimas ryte 8:00 -
9:00v.r. bažnyčioje
-
balandžio 8d. – Gavėnios
Atgailos sakramento pamaldos Holy Redeemer parapijoje, 7:00v.v.
-
balandžio 10d. – Eucharistijos
garbinimas vakare 6:00-7:00v.v. bažnyčioje
-
balandžio 13d. – Švyturio
šokių grupės koncertas 1:00v.p.p. didžiojoje salėje
GAVĖNIA
– Kryžiaus Keliai
bažnyčioje, 7:00v.v. (kovo 8d., 15d., 22d.,
29d.)
– Parapijų telkinio Mišios, 7:00v.v. (kovo 11-Holy Redeemer, kovo
18-Šv. Kazimieras, kovo 25-St. Jerome)
BALANDŽIO
ŠVENTASIS
ŠV.
MORKUS
evangelistas
(1-asis amžius AD)
balandžio
25d.
|
|
“Kai
Morkus tapo vertėju Petrui, jis atidžiai surašė, nors ir ne iš
eilės, visa, ką Petras prisiminė Viešpats buvo sakęs ar daręs.
Nes [Morkus} nebuvo girdėjęs Viešpaties kalbant ir nebuvo Jį
sekęs, bet vėliau [jis sekė ir klausėsi] Petro pritaikinant savo
mokymus pagal [esamą] reikalą, ir nesismulkinant kuria eiga
Viešpaties pranašystės buvo sudėliotos.”
(Papias iš Hieropolis, ankstyvo antrojo amžiaus rašytojo,
žodžiai)
|
Kitas senovės raštas
sako: “Morkus nepadarė jokių klaidų surašydamas kai kuriuos dalykus
taip, kaip juos atsiminė. Nes jis rašė atsargiai ir rūpinosi nieko
neišleisti ir nepakeisti iš to, ką buvo girdėjęs.” (Eusebius,
Ecclesiastical History 3:39) Morkus, vadinamas Jonu Morkumi (Apaštalų
Darbai 12:12 ir 25), ir vadinamu “Morkau, mano sūnau” (1Petras
5:13) buvo senovės graikų žydas, kuris priklausė Jeruzalės
bendruomenei, ir buvo Barnabo pusbrolis (laiškas Kolosiečiams
4:10).
Šv. Morkus, seniausios ir
trumpiausios Evangelijos autorius, minimas bent dešimtį kartų
Šventame Rašte, dažniausia kaip Pauliaus misijonieriškos kelionės
draugas. Morkus, atrodo, buvo tik paauglys kuomet Jėzus mokė žmones.
Apie 460AD Paulius ir Barnabas jį pasiėmė kartu su jais keliauti jų
pirmojoje misijonieriškoje kelionėje. Po kiek laiko (nepaisant
Pauliaus patarimų) Morkus nusprendė grįžti atgal į Jeruzalę. Paulius
atsisakė jį priimti į antrą misijonierišką kelionę, tačiau po kiek
laiko, Morkus ir Paulius susitaikė. Morkus net vėliau lankė Paulių,
jam esant kalėjime.
Morkus surašė Evangeliją
idant skelbti Gerąją Naujieną bendruomenei, kuri buvo sudaryta iš
žydų ir iš ne žydų krikščionių. Jis rašė apie Jėzų, kuris supranta
jų vargus, kuris atleidžia nuodėmes, ir kuris veda žmones link
amžinojo džiaugsmo. Savo Evangelijoje Morkus aprašė Dievo žmonių
išganymo planą, atsiektą per Jėzaus gyvenimą, mirtį ir prisikėlimą.
Morkus apibudino Jėzų kaip kenčiantį Dievo Sūnų. Morkus tikėjo, kad
priimti Prisikėlusį Kristų, reiškia priimti ir kryžių, ir todėl jis
rašė, kad kas nori sekti Jėzų, turi priimti ir kryžių.
Šaltiniai: IN HIS LIKENESS, Rev. Charles E. Yost; CHRIST OUR LIFE
SERIES, Loyola Press;
365 SAINTS, Woodeene Koenig-Bricker |
|
IŠ KATALIKŲ BAŽNYČIOS KATEKIZMO
|
Įvairios atgailos formos
krikščionių gyvenime
#1434
Vidinė krikščionio
atgaila gali būti išreikšta labai įvairiai. Šventasis Raštas ir Bažnyčios tėvai
ypač pabrėžia tris formas: pasninką, maldą, išmaldą, kuriomis
išreiškiamas atsivertimas savęs, Dievo ir kitų žmonių atžvilgiu. Be visa
apimančio išskaistinimo, kurį suteikia Krikštas arba kankinystė, minėti
šaltiniai išvardija ir kitas priemones nuodėmių atleidimui gauti: pastangas
susitaikinti su artimu, atgailos ašaras, rūpinimąsi artimo išganymu, šventųjų
užtarimą ir veiklią meilę, kuri „uždengia nuodėmių gausybę.“
Šaltinis: katekizmas.lcn.lt
|
10 PRIEŽASČIŲ KODĖL
PASNINKAUTI
|
1. JĖZUS
TAIP DARĖ Prieš pradėdamas viešąjį gyvenimą, Jėzus išėjo į dykumą, kur jis
pasninkavo ir buvo velnio gundomas. (Mt 4,1-11) Palikęs dykumą po išbandymų
Jėzus buvo stipresnis ir pasiruošęs viskam, kas Jo laukė ateity.
2.
PASNINKAVIMAS YRA TRADICINĖ GAILESČIO IŠRAIŠKA Pasninkaudami galime geriau
išgyventi gailestį visa savo būtybe. Nors šiais laikais daugiau viešai
neskelbiame kitiems jog atgailaujame verkdami ar apsivildami ašutine,
pasninkavimas, kaip atgailos simbolis, toliau išlieka. Tai darydami mes ne
vien tik sakome Dievui, jog atgailaujame, bet ir tai akivaizdžiai parodome.
3.
PASNINKAVIMAS PADEDA PAŠALINTI NEESMINIUS DALYKUS IR SUKAUPTI DĖMESĮ Į DIEVĄ
IR KITUS Nėra nieko blogo džiaugtis gyvenimo gėrybėmis, pasilinksminti,
valgyti mėgstamiausius valgius, pirkti nebūtinus dalykus. Tačiau karts nuo
karto dera jų atsisakyti kuriam laikui ir tokiu būdu nukreipti savo dėmesį į
tai, kas iš tikrųjų yra vertinga.
4.
PASNINKAVIMAS SUTEIKIA TĄJĮ “ILGESIO” JAUSMĄ Esame žmonės, ir todėl nuolat
trokštame gero maisto, gėrimų ir kitų dalykų. Tačiau sielos gilumoje žinome,
kad tie dalykai neša tik laikiną džiaugsmą.
Ilgimės kažko daugiau. Jėzus tai vadino “gyvuoju vandeniu” ir “maistu
išliekančiu amžinai.” (Jn 4,10; 6,27)
5.
PASNINKAVIMAS PADEDA UGDYTI SAVIDRAUSMĘ Pasninkavimas gali būti
išlaisvinantis veiksmas. Jo ištęsėjimas kelia savęs pasitikėjimą. Gebėjimas
įveikti mažą užsimojimą gali suteikti norą toliau save išbandyti ir įveikti
kitus dalykus.
6.
PASNINKAVIMAS MUMS PRIMENA, JOG MŪSŲ KŪNAS YRA DALIS MALDOS Pasninkavimas
yra būdas įjungti mūsų kūną į maldas ir Dievo šlovinimą. Jis yra būdas
atskleisti Dievui visa, kas glūdi mumyse – netikrumą, norus, netektis. Visa,
kas mumyse, atiduodame Dievui.
7.
PASNINKAVIMAS PADEDA MUMS UŽJAUSTI KITUS Pasninkavimo laikotarpis, kai
“neturime visko,” padeda mums užjausti visus, kurie nuolatos ir kasdien
“neturi visko” – tuos, kurie gyvena skurde, bade, priespaudoje, vienišume,
skausme.
8.
PASNINKAVIMAS UGDO BENDRUOMENĖS BAŽNYČIOJE JAUSMĄ Gavėnios metu
pasninkaujame kartu su kitais. Patepimas kaktos pelenais ir pasninkavimas
yra katalikus vienijintis veiksmas.
9.
PASNINKAVIMO DĖKA VELYKŲ ŠVENTĖS TAMPA DŽIAUGSMINGESNĖS Sūnus palaidūnas
prarado savo paveldėjimą ir buvo tiek išalkęs, jog valgė kiaulių jovalą.
Tėvui jį vėl priėmus į prieglobstį, jo klajoklio ir netektimi paženklintas
gyvenimas tapo džiaugsmo kupinu gyvenimu.
10.
PASNINKAVIMAS PADEDA SEKTI JĖZAUS PAVYZDŽIU Atsisakome kai kurių dalykų,
nes Jėzus dėl mūsų atsisakė tiek daug. Šv. Paulius buvo nuomonės, jog
kiekvienas skausmas, kiekvienas praradimas, kiekviena nesėkmė yra palaimą,
nes jie visi suteikia progą dalintis Jėzaus kryžiumi. Pasninkaudami ir mes
nežymiu būdu dalinamės Jėzaus kryžiumi.
Šaltinis: St. Anthony Messenger, Vol.126/No. 10, March 2019, pp. 19-21.
|